호텔리어 강태영의 서비스 경영

My Life/Diary

프로 서비스맨의 보람

Edward Kang 2009. 6. 27. 21:14

호텔을 이용하는 고객들에게 제공된 상품과 서비스에 만족하였을 때, 고객의 반응은 다양하게 나타난다.궁극적으로는 충성도 높은 단골고객이 되어 우리의 Business를 성공적으로 이끌어 주지만, 담당 직원들에게도 다양한 방법으로 만족감을 표현한다...Tip을 준다거나, 다음 방문때 선물(주로 양주,담배,향수등...)을 준비한다거나...필자도 호텔 생활 20여년동안 받은 양주만 해도 수십병은 되리라.. 그러나 무엇보다도 서비스인으로서 기쁘고 보람을 느낄 때는 물질적인 것보다 Thanks letter를 받을 때이다.

아래 편지는 총지배인에게 필자의 서비스에 대한 만족감을 표 한 것입니다.
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Attention : Mr. J. Hahn
General Manager

Reference : Employee Plaudit

My wife and I recently had the plesaure of syaing at your Hotel while I was in Korea on business.
Duing both of all too brief stays, your Senior Duty Manager Mr. T. Y. Kang proved to be an outstsnding
Sheraton employee. He took personal interest in our being comfortable, in solving a couple of small problems was had and helping us maximize our overview of Korea by assisting us in arranging
our itinerary. He was always very professional and obviously strived to do his best.

I am likely retuning to Korea in the near future, and hope to have the pleasure of staying at your Hotel again.

Yours truly,

Paul Henderson





 

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